תוכן - תרגום - תרגום הוא לא רק מילים, הוא תרבותתרגום הוא לא רק מילים, הוא תרבות

כשהייתי סטודנטית, הגיעה אלינו למעונות בחופשת הקיץ סטודנטית אמריקאית. כמובן שמייד לקחנו על עצמנו את הסיסמא "הסבר פניך לתייר" והצענו לה קפה. היא ביקשה "בלאק קופי" ומיהרנו לעשות לה קפה טורקי אסלי. כשהגשנו את הקפה היא הרימה גבה. מסתבר שבארה"ב "בלאק קופי" משמעו קפה פילטר ללא חלב וללא סוכר. כך, למרות התרגום המילולי המאד מדויק, התרגום המעשי לא היה פתרון מוצלח במיוחד... תרגום תרבותי ולא רק מילולי קריטי בתרבות העסקית.

קרא עוד>> 
קידום - קידום אתרי אינטרנט - קידום אורגני של אתרי אינטרנטקידום אורגני של אתרי אינטרנט

בעל עסק קטן עם תקציב שיווק מוגבל צריך לתת למישהו אחר לעבוד במקומו כדי למקסם את התקציב שיש ברשותו. לא סתם מישהו. לתת לגוגל (או לכל מנוע חיפוש אחר) לעבוד במקומך. זה במשפט אחד מהו קידום אורגני של אתרי אינטרנט. גוגל לא עובד חינם. הוא מחפש ערך מוסף. הערך המוסף שלו הוא שהמשתמש ימצא במהירות את המידע הרלוונטי ביותר עבורו. כך יותר משתמשים ירצו להשתמש בגוגל והם יגדילו את התנועה במנוע החיפוש ואת האטרקטיביות של גוגל למפרסם.

קרא עוד>> 
עיצוב - אדריכלים ומעצבי פנים - סגנונות עיצוב פניםסגנונות עיצוב פנים

יש הרבה סגנונות לעיצוב פנים. הסגנון יכתיב את הנראות הכללית של המקום, את החוויה והאווירה שהעיצוב יקנה.  שני סגנונות בסיסיים בעיצוב פנים הם סגנון מינימליסטי וסגנון כפרי.  בסגנון מינימליסטי מעצב הפנים שומר על עיצוב נקי, סימטרי בדרך כלל בלי הרבה פריטים. לכן, כל פריט מקבל משמעות מיוחדת הן ברמה הפונקציונלית והן ברמה העיצובית. עקב מיעוט הרהיטים והאביזרים הנלווים, המחשבה מאחורי כל פריט רבה יותר ומדויקת יותר.

קרא עוד>> 
שיווק - שיווק ומכירות - לפעמים מסתכלים על הקנקן לפני שמסתכלים במה שיש בולפעמים מסתכלים על הקנקן לפני שמסתכלים במה שיש בו

קחו שני מוצרים. האחד של חברה ידועה ומוכרת והשני של אחת מרשתות השיווק. במחיר זהה, מרבית הצרכנים יעדיפו לקנות את המוצר של החברה הידועה. גם אם מחיר המוצר של החברה הידועה גבוה יותר, מרבית הצרכנים עדיין יעדיפו לרכוש את המוצר של החברה הידועה. זהו כוחו של המיתוג. מיתוג העסק גורם ללקוח לבחור בך מבין כל האלטרנטיבות האחרות, גם אם הן דומות בטיבן ויקרות יותר. "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" היא אמרה ידועה וכנראה גם נכונה.

קרא עוד>> 
אינטרנט - תיכנות ופיתוח תוכנה - בחרתם בפיתוח תוכנה במיקור חוץ? כמה טיפים..בחרתם בפיתוח תוכנה במיקור חוץ? כמה טיפים..

בחרתם להשתמש בפיתוח תוכנה במיקור חוץ? כמה נקודות שכדאי לשים אליהם לב אליהם כשבוחרים את החברה המתאימה לכם: ·         גשו למספר בתי תוכנה שעוסקים במיקור חוץ. ספרו להם על המיזם ותבקשו מהם פידבק על האפיון הראשוני שעשיתם. הפידבק ייתן לכם אפשרות הצצה לאיך הם מסתכלים על הדברים. הרבה פעמים אפיון הוא חלק קריטי בפיתוח ותרצו לראות האם החברה למיקור חוץ מסוגלת למקד אתכם ולתת לכם כיוונים עליהם לא חשבתם.

קרא עוד>> 
תוכן - מרצים ומדריכים - הרצאות והדרכות העשרה - שילוב מנצחהרצאות והדרכות העשרה - שילוב מנצח

ארגונים רבים מחפשים פעילויות שונות במטרה לגבש את העובדים ולשמר אותם. הרצאות והדרכות העשרה הן דרך מצויינת לשלב את הרצון הזה ביחד עם מטרות אחרות. לפעמים מטרות אילו ענייניות  למשל שיפור יכולות המכירה או העשרה כללית יותר.החוכמה היא לשלב גם מיומנויות רכות יותר כגון ניהול אפקטיבי של הזמן ואף מיומנויות כלליות שאינן קשורות למקום העבודה כלל. יש הרצאות והדרכות שמעניקות ערך מוסף ישיר – העובד מקבל הפוגה מהשגרה ולומד מיומנות כזו או אחרת במטרה לשפר את ביצועיו, וחלקן מעניקות ערך מוסף עקיף .

קרא עוד>> 
עיצוב - אדריכלים ומעצבי פנים - האם לקחת מעצב פנים?האם לקחת מעצב פנים?

החלטתם על שיפוץ הבית? כניראה שהחלטתם גם על תקציב לשיפוץ. חלק לא קל של ההחלטה, שלעיתים גורם למחלוקות ובעיקר להבטחות ההדדיות שמפה לא חורגים. מתוך התקציב המוגבל אתם צריכים להחליט האם לקחת מעצב פנים שיהיה חלק מתהליך העבודה. לגיוס מעצב פנים לטובת פרוייקט שיפוץ יש עלות. לצידה יש מספר יתרונות שיכולים לחסוך כסף רב. אמנם אתם יודעים מהו טעמכם האישי, אבל ישנם כללים לעיצוב פנים מעבר לטעם האישי. מעצב פנים טוב יוכל למנוע מכם טעויות יקרות.

קרא עוד>> 
אינטרנט - בניית אתרים - בחינת האפקטיביות של אתר אינטרנטבחינת האפקטיביות של אתר אינטרנט

בניתם אתר אינטרנט. השקעתם בעיצוב, במיתוג ובפרטים. עד כמה האתר אפקטיבי? על זה קל לענות – האתר אפקטיבי אם הוא מביא בסוף לסגירת עסקאות עם לקוחות חדשים. למשל יכול להיות שהיו באתר שלכם 10,000 מבקרים ביום אבל רק 1 מהם הפך ללקוח פעיל. במקרה הזה ניתן לאמר כי יחס ההמרה באתר אינו גבוה. יחס ההמרה הוא כמה גולשים הפכו ללקוחות פעילים. לקוח פעיל יכול להיות לקוח שמשאיר את הפרטים שלו להתקשרות, או מבצע פעולה אחרת במסגרת האתר.

קרא עוד>> 
אינטרנט - בניית אתרים - מה שרציתם לדעת על אתר אינטרנט תדמיתימה שרציתם לדעת על אתר אינטרנט תדמיתי

אתר אינטרנט תדמיתי הוא הפנים הוירטואליות של העסק שלכם ובעצם זהו כרטיס הביקור האמיתי שלכם. כניראה שתחום העיסוק שלכם אינו ייחודי. בתוך ההיצע האינסופי של עסקים דומים, העסק שלכם צריך להתבלט. לכן, האתגר האמיתי הוא לקדם ולמתג את העסק כך שכל כניסה לאתר תהיה משמעותית. אתר אינטרנט תדמיתי יעזור לכם לקדם את העסק ולחשוף את העסק שלכם ללקוחות חדשים. לקוחות שהכרתם זה עתה ורוצים לדעת קצת יותר עליכם, לקוחות פוטנציאליים ששמעו עליכם (המלצה של חבר משותף, מהרשתות החברתיות וכו) ולקוחות מקריים – כאלו שעשו חיפוש אקטיבי ומצאו אתכם.

קרא עוד>> 
מחשבים - מעבדות וטכנאים - איך בוחרים מעבדת מחשבים?איך בוחרים מעבדת מחשבים?

התקלקל לכם המחשב והחלטתם לקחת אותו למעבדת מחשבים. חיפשתם באינטרנט ואולי שאלתם כמה חברים וכנראה גילתם שבסביבה שלכם יש מספר לא מבוטל של מעבדות שמציעות שירות דומה. כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב: ההמלצה הברורה היא כמובן המלצות של אנשים שאתם מכירים. אם אין לכם המלצות כאלו בחירת מעבדת מחשבים מורכבת כיוון שבמרבית המקרים אין לכם את הידע הטכני הדרוש כדי לדעת את היקף העבודה. כיוון שיש עלות לבדיקה ראשונית גם סקר מחירים לא מאד יעזור.

קרא עוד>> 
עיצוב - אדריכלים ומעצבי פנים - איך בוחרים אדריכל לשיפוץ הבית?איך בוחרים אדריכל לשיפוץ הבית?

תקופת השיפוץ לא קלה. יש הרבה מתח וחשש. הרבה החלטות כבדות משקל – גם בצד האופרטיבי וגם בצד התקציבי שצריך לקבל בתוך זמן קצר. לאדריכל שילווה אתכם לאורך כל תהליך שיפוץ הבית יהיה חלק לא קטן בחוויית השיפוץ. מעבר לתפקידו הפורמלי, פעמים רבות אדריכל משמש כמגשר, כיועץ ואוזן קשבת למחלוקות ולחששות הנלווים לתהליך. אם כך בחירת אדריכל לשיפוץ הבית היא בראש ובראשונה חיבור אישי עם אותו איש מקצוע. כדי לעזור לכם בבחירה, כדאי לשאול אותו על עבודות קודמות – ברמה הוויזואלית  תמונות מאתרים שונים ואף ביקור בכמה מן האתרים אותם ליווה.

קרא עוד>> 
עיצוב - מאיירים - איור ספרי ילדיםאיור ספרי ילדים

כתבתם ספר ילדים? בשונה מספר ילדים, האיור בספרי ילדים הוא חלק אינטגרלי העלילת הסיפור ולכן החיבור בין הטקסט לאיור קריטי להשלמת התמונה. בספרי ילדים יש מעט מאד טקסט ולכן, כל מילה חשובה ומשמעותית. איור ספרי ילדים לפעמים משנה את הטקסט שהשילוב בינהם יהיה יתן תמונה שלמה. לכן, העבודה עם מאייר ספרי הילדים תהיה מאד צמודה. לכן, בחירת המאייר היא קריטית בתהליך. כדאי לבדוק ספרים אחרים של אותו מאייר – פעמים רבות גם אם האיור שלכם מיועד לספר מודפס, המאייר עובד גם עם ספרים אלקטרוניים (למשל באמאזון או ב EVRIT).

קרא עוד>> 
עיצוב - מאיירים - איור ידני או ממוחשב?איור ידני או ממוחשב?

איור ידני הוא איור שנעשה במיוחד עבורכם, במכחול או בעפרון על ידי המאייר. באיור ממוחשב המאייר מעצב בתוכנה מיוחדת דמויות שונות ורקעים שונים. להחלטה האם להשתמש באיור ידני או ממוחשב יש כמה היבטים. אין ספק שאיור ידני יקר יותר ולוקח זמן רב יותר. לכן, אם מדובר באיור בודד או איור שמאד משמעותי למטרה – הכף תיטה לכיוון איור ידני. אם מדובר בסדרת איורים (למשל בספר ילדים או בחוברת שיווקית) האיור יהיה בדרך כלל דיגיטלי.

קרא עוד>> 
אינטרנט - תיכנות ופיתוח תוכנה - למה כדאי לפתח תוכנה במיקור חוץ?למה כדאי לפתח תוכנה במיקור חוץ?

מיזם טוב כולל רעיון מצויין, ומענה אמיתי לבעיה כואבת. הרבה מיזמים, גם כאשר הם אפליקציה או תוכנה אינם פורצי דרך בתחום הטכנולוגי. אין בהם חדשנות טכנולוגית – הם משלבים טכנולוגיות קיימות למציאת פתרון חדש לבעיה.  צד נוסף הוא היתרון היחסי שאתם מביאים למיזם – האם המומחיות שלכם היא טכנולוגית או שיווקית? שילוב התשובות ייתן לכם את המענה – אם מדובר במיזם שאינו מורכב טכנולוגית ואתם אינכם אנשי טכנולוגיה התשובה ברורה – אתם צריכים חברה לפיתוח תוכנה במיקור חוץ.

קרא עוד>> 
מחשבים - מעבדות וטכנאים - לתקן או להחליף מחשב שהתקלקל?לתקן או להחליף מחשב שהתקלקל?

קמתם בבוקר, הדלקתם את המחשב עם הקפה הראשון ו... המחשב מסרב לשתף פעולה. זו לא הפעם הראשונה וכמה פעמים אפשר לעשות restart... ואז באה הדילמה להחליף או לתקן את המחשב? תמיד כיף לקנות מחשב חדש ולקבל את הגרסא האחרונה, אבל כלכלית זה לא תמיד משתלם. השאלה הראשונה היא האם מדובר במחשב נייח או נייד. מחשב נייד רגיש יותר לתיקונים – כלומר תיקון רכיב אחד עשוי לפגוע בשאר הרכיבים ולשחוק אותם. ניתן כמובן לתקן גם מחשב נייד אבל בזהירות ועל ידי מי שמומחה לכך.

קרא עוד>> 
תוכן - עורכים וכותבי תוכן - כתיבת תוכן מותאמת לקהל היעדכתיבת תוכן מותאמת לקהל היעד

אם החלטתם לקחת כותב תוכן למדיות השונות בהן אתם פעילים – בין אם מדיות דיגיטליות כגון ניוזלטר ואתר אינטרנט, בין אם מדיות חברתיות או כל מדיה אחרת – חשוב שכותב התוכן יהיה מודע לקהל היעד הספציפי שלכם, למה מעניין את אותו קהל יעד ומה המטרה שלכם – שימור לקוחות קיימים, הבאת לקוחות חדשים שכבר מכירים את פעילותכם או הבאת קהל יעד חדש שאינו מכיר אתכם כלל. נניח שאתם משרד אדריכלים ולקחתם כותב תוכן.  קהל היעד שלכם הוא בנייני משרדים.

קרא עוד>> 
חדש
קרא עוד>> 
וידיאו וצילום - צילום - צילום בסמארטפון – כל מה שרציתם לדעתצילום בסמארטפון – כל מה שרציתם לדעת

רובנו מצלמים בסמארטפון – זו מצלמה זמינה, מהירה ורובנו לא מעוניין לסחוב עימו מצלמה מקצועית. המצלמה בסמארטפון היא מוגבלת, הנה כמה טיפים כדי להוציא ממנה את המיטב: טיפ ראשון לצילום בסמארטפון -  תתמקדו באובייקט מסויים. אם למשל הביאו לכם במסעדה מנות מדהימות, תחליטו על איזה מנה אתם רוצים לשים דגש (בתמונה הנוכחית כמובן) ותתמקדו בה. צילום רוחבי יותר בעייתי ולא יתן לכם מספיק מיקוד. טיפ שני לצילום בסמארטפון הוא לצלם מהסמארטפון, לא מהאפליקצייה.

קרא עוד>> 
קידום - קידום בפייסבוק - קידום בפייסבוק – הדרך שלך להצלחהקידום בפייסבוק – הדרך שלך להצלחה

הרבה פעמים פייסבוק הוא אתר הבית של עסקים קטנים. למעשה, פייסבוק בנתה כלי מצויין לבנייה מהירה של אתר פשוט ואינטראקטיבי לעסקים קטנים. קידום בפייסבוק יביא את דף הבית שלך – שהוא לפעמים הפנים היחידות של עסק קטן לעולם הוירטואלי, ליותר לקוחות פוטנציאליים. קידום בפייסבוק יכול להיות באחת משתי צורות – קידום פייסבוק אורגני בו התוכן והעדכון מביאים את האלגוריתם של פייסבוק לדרג את הדף שלכם במקום גבוה יותר ולכן להנגיש אותו יותר למשתמשים או קידום ממומן.

קרא עוד>> 
וידיאו וצילום - עריכת וידיאו - כל מה שרציתם לדעת על סרטון תדמיתכל מה שרציתם לדעת על סרטון תדמית

לסרטון תדמית שנשלח לעולם הוירטואלי יש שני מחירים – מחיר ראשוני של הכנת הסרטון התדמיתי ועריכתו ומחיר מתמשך של קידום מוממן או אורגני ברשת החברתית, בגוגל או בכל מדיה דיגיטלית  אחרת. עריכת סרטון תדמית בצורה מקצועית תוכל לחסוך לכם עלויות רבות ומתמשכות של קידום הסרטון בכל המדיות. עריכה נכונה תביא לא רק למספר הקלקות גבוה, אלא גם לשיעור המרות גבוה , כלומר יותר גולשים יעשו פעולה אקטיבית בעקבות הסרטון -  ירכשו את המוצר שלכם או יגיעו לפגישת ייעוץ או יעשו כל פעולה אקטיבית אחרת שתגדירו מראש.

קרא עוד>> 

הצטרף לקבלת ניוזלטר